Demenskonsulent til Rehabiliteringen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du ergoterapeut eller har anden sundhedsfaglig mellemlang videregående uddannelse? Har du gode formidlings- og samarbejdsevner? Så er du måske den person, vi skal bruge som demenskonsulent i Rehabiliteringen i Lolland Kommune! 

Lolland Kommune søger en demenskonsulent til ansættelse pr. 1. januar 2024 eller hurtigst muligt på 37 timer ugentligt.

Om jobbet og teamet

Demenskonsulenterne arbejder ud fra Lolland Kommunes demensstrategi, som dækker indsatsen på kommunens plejecentre såvel som borgernes eget hjem. Vores vision er at skabe en professionel, effektiv og serviceorienteret organisation, der gennem menneskelig indsigt og høj faglig ekspertise skaber værdi for borgeren. Teamet er tværfagligt, delvis selvstyrende og består af 19 medarbejdere som varetager opgaver i.h.t. SEL § 83. § 84 § 85 og § 86. Vi arbejder ud fra værdierne i Lolland Kommune, som er TILLID, ÅBENHED, FAIRNESS og KOMPETENCE.

Demenskonsulentens arbejdsopgaver (overordnet ansvarlig for): 
  • Udvikling af nye indsatser inden for demensområdet
  • Undervisning af øvrigt medarbejdere, borgere og pårørende
  • Kontakt til Myndigheden og medvirke til igangsætning af udredning af demens samt anmodning om specielle indsatser for borgere med en demenssygdom
  • Tidlig opsporing og forebyggelse
  • Samarbejde med region, herunder distriktspsykiatri, privat praksis læger og hukommelsesklinik
  • Forebygge magtanvendelse
Demenskonsulenten forudsættes at: 
  • sikre en kontinuerlig udviklingsproces og kvalitet i tilbud til borgere med demenssygdom i samarbejde med ledelsen
  • rådgive, vejlede og koordinere indsatser for borgere med demens og deres pårørende
  • tilbyde undervisning, jf. §119 til borgere med demens og deres pårørende
  • medvirke i afklaringen af, om borgeren har behov for specialtilbud
  • være medansvarlig for at Servicelovens magtanvendelsesbestemmelser bliver administreret, samt medvirke i udarbejdelsen i retningslinjer herfor
  • medvirke til at arbejdsmiljøet hos borgere med demenssygdom bliver bedst muligt
  • være ressourceperson for borgere i aktivitetstilbud
  • være ressourceperson for borgere med ophold i midlertidig bolig
  • støtte den demente borger og dennes familie i forbindelse med flytning til plejebolig
  • støtte pårørende og pårørendegrupper
  • formidle viden om demens i lokalsamfundet herunder frivillighedsgrupper
  • at facilitere og understøtte frivilligt socialt arbejde for borgere med demenssygdom
  • vurdere og planlægge uddannelsestilbud for medarbejdere, elever, studerende og øvrige samarbejdspartnere i samarbejde med ledelsen og uddannelseskonsulent
  • være tovholder og ressourceperson, samt vejlede og undervise øvrige medarbejdere omkring opgaveløsningen hos borgere med demenssygdom
Faglige kvalifikationer: 
  • have uddannelse som ergoterapeut, eller anden relevant sundhedsfarlig mellemlang videregående uddannelse
  • have efteruddannelse på demensområdet gerne svarende til diplomniveau
  • have kendskab til IT på brugerniveau
  • erfaring i samarbejde med nærsamfund - herunder frivillige
  • erfaring med at arbejde med kvalitetssikring og udvikling af indsatser på området
Personlige egenskaber:  
  • kunne arbejde selvstændigt og i samarbejde
  • kunne formidle viden i større forsamlinger "stå på talerstolen"
  • have stor tålmodighed og være serviceminded
  • være initiativrig, udviklings- og resultatorienteret
  • have overblik og kunne prioritere opgaverne
  • være engageret og nytænkende
  • være loyal overfor ledelsesmæssige og politiske beslutninger
  • være åben og kunne gå i dialog med borgere, pårørende og medarbejdere vedr. forskellige problemstillinger
  • have evne til konflikthåndtering på en empatisk og anerkendende måde og have en coachende tilgang til borgere, pårørende og medarbejdere
  • besidde situationsfornemmelse og et positivt livssyn
Vi tilbyder 
  • Et lærende og udviklende miljø
  • Mulighed for kompetenceudvikling
  • Selvtilrettelæggende arbejde
  • Et aktivt tværfagligt samarbejde både internt i sektoren og på tværs af sektorerne i Lolland Kommune
  • Visionære og engagerende kollegaer i et tværfagligt team
Løn- og ansættelsesvilkår

Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse. 

Arbejdstiden er fortrinsvis indenfor normal arbejdstid, men der er lejlighedsvis opgaver, der kan ligge sent på dagen eller aften/weekend – men kun ved særlige behov ift. udredning af borgerforløb.

Du vil have ind mødested i Maribo og Nakskov.  Arbejdsopgaverne varetages overvejende i borgernes egne hjem, i Lolland Kommune. 

Du skal have kørekort og bil til rådighed, der ydes kørselsgodtgørelse efter gældende regler.

Vi har røgfri arbejdstid.

Interesseret/spørgsmål?

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til Teamleder Annika Due på telefon 20 25 66 91.

Ansøgningsproces

Ansøgning vedhæftet relevante uddannelsespapirer og autorisations ID skal sendes online på nedenstående link.

Ansøgningsfrist er søndag den 17. december 2023 og ansættelsessamtaler forventes løbende afholdt, dog senest onsdag den 20. december.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e2c485c7)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lolland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lolland Kommune - Rehabilitering, Søndre Boulevard, 4930 Maribo

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5948610

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet