BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vores mest erfarne mand inden for central økonomistyring planlægger at gå på pension, men inden da vil han gerne give sin viden videre. Har du erfaring med kommunal økonomistyring i en central økonomifunktion eller brænder du efter at lære det og samtidig være en del af en sektor med fokus på at udvikle og understøtte organisationen i optimal økonomistyring på alle niveauer i organisationen, så er vi klar til at designe en spændende stilling til dig!
Udvikling og effektuering af stærk økonomisk styringLolland Kommune søger en engageret kollega til en fuldtidsstilling som økonomikonsulent i Økonomisk Sekretariat i Økonomisektoren. Du har stærke analytiske evner og kan bidrage til, at vi udvikler kvaliteten og effektiviteten i den økonomiske styring. Vi har fokus på at have forskellige kompetencer repræsenteret i vores sektor, så vi kan dække opgaverne bredt og med forskellige perspektiver. Vi går ind for at have selvstændige arbejdsopgaver, men samtidig hjælper vi hinanden og løser ad hoc-opgaver i fællesskab efter kompetencer og ressourcer på det givne tidspunkt.
Vi er derfor klar til at designe din opgaveportefølje efter interesser og kompetencer. Vi beskriver derfor den samlede opgaveportefølje i sekretariatet, som du vil indgå i. Du bør derfor have overvejet dine præferencer og styrker i forhold til den samlede opgaveportefølje.
Du kan derfor være meget erfaren, forholdsvis nyuddannet eller noget midt imellem. Det vigtigste er, at du lyst og talent for kommunal økonomistyring.
En bred og spændende opgaveporteføljeDu vil få en central rolle i udviklingen og effektueringen af kommunens økonomistyring Her kan du bidrage med en systematisk tilgang til opgaven og en villighed til at lytte til organisationens behov. Som økonomikonsulent skal du bidrage til at holde styr på kommunens overordnede økonomi. Med din veludviklede talforståelse kan du håndtere regnskaber, budgetter og aktivitetsdata. Det er desuden vigtigt, at du kan skrive sagsfremstillinger og øvrigt økonomisk materiale på en sådan måde, at de økonomiske problemstillinger bliver forståelige, selv om modtagerne ikke har økonomifaglig baggrund. Du mestrer samarbejde, og du finder stor arbejdstilfredshed i at arbejde på tværs af fagsektorer. Din rolle vil både være rådgivende og kontrollerende i organisationen.
Du kan se frem til en alsidig hverdag, hvor sekretariatet blandt andet håndterer følgende opgaver:
- Samling og koordinering af budget, budgetopfølgninger og regnskab
- Udarbejdelse af budget, budgetopfølgninger og regnskab på Økonomiudvalgets område
- Teknisk opstart - herunder ny budgetversion, p/l reguleringer og tekniske korrektioner samt teknisk vedtagelse af budgettet
- Konto 7 og 8 – herunder skat, tilskud og udligning
- Likviditetsprognoser
- Befolkningsprognoser
- Tilrettelæggelse af tidsplaner og processer i forbindelse med budget, regnskab og budgetopfølgninger
- Selskabsskat
- Anlægsstyring
- Formuepleje
- Moms
- Legater
- Administration af ældreboliger
- Diverse dagsordenspunkter
Herudover vil der løbende være inddragelse i udarbejdelse af diverse notater, beregninger og præsentationer til brug for politikere eller den øvrige organisation. Dertil bidrage til oversættelse af betydningen af økonomiaftalen, lovgivning mv. til en Lollandsk kontekst.
Vi er på udkig efter en fagligt dygtig kollega, der er vant til at løse opgaver selvstændigt, men som samtidig trives i teamarbejde. For at få succes i stillingen er det vigtigt, at du kan føre egenkontrol på dit arbejde og overholde deadlines.
Vi er en arbejdsplads med et uformelt arbejdsmiljø – vil du være med?I Økonomisektoren bliver du en del af en arbejdsplads, der prioriterer samarbejde højt. Selvom du løser dine opgaver selvstændigt, er der altid mulighed for sparring med dine dygtige kollegaer. Du indgår i et team bestående af fem dedikerede medarbejdere og med direkte reference til økonomichefen, som alle står klar til at tage godt imod dig. Hos os får du frihed under ansvar og god mulighed for at planlægge din egen tid. Derfor tilbyder vi f.eks. mulighed for faste hjemmearbejdsdage.
Vi har brug for dig, hvis du:- har en kontoruddannelse eller en relevant, akademisk uddannelse
- har erfaring inden for økonomistyring og gerne viden om kommunale forhold
- er stærk analytisk
- er vant til at arbejde i Excel og Word og meget gerne i KMD Opus
- forstår at opbygge gode relationer og er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt
- bidrager til et godt arbejdsmiljø og trives med samarbejde på tværs af organisationen.
Hvis du drømmer om at blive en del af vores økonomiske sekretariat, skal du sende dit CV og en ansøgning til os på linket i annoncen senest onsdag den 13. september 2023. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Sonja Jeppesen på tlf. 29 31 33 63. Samtaler afholdes tirsdag den 19. september og fredag den 22. september 2023.
Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. november 2023 eller hurtigst muligt.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Økonomisektoren sikrer, at kommunens daglige, økonomiske administration fungerer betryggende, sikkert og effektivt. Vi arbejder i et tæt samspil med ledere og medarbejdere i organisationen om løsninger på kommunens økonomiske opgaver og udfordringer. Vi udvikler kvaliteten og effektiviteten i den økonomiske styring – både på centralt og decentralt niveau. Sektoren har kontor i Maribo og består af fire teams: Økonomisk Sekretariat, Økonomiservice, Budget & Regnskab samt Indkøbsteam.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=df0701e7)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lolland Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Lolland Kommune - Økonomi, Jernbanegade, 4930 Maribo
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=df0701e7&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5894557