Vi søger en arbejdsmarkedskonsulent til Team Sygedagpenge og Fleksjob til at arbejde i myndighedsrollen som sagsbehandler i sygedagpengesager.
Team Sygedagpenge og FleksjobVirksomhederne ansætter mange udenlandske medarbejdere af flere forskellige nationaliteter især på store anlægsprojekter, herunder bl.a. Femern byggeriet. De ansætter relativt mange fra Polen men også fra Rumænien, Spanien mv. så i forhold til denne stilling er det derfor en forudsætning at du kan tale polsk og at du mestrer dansk i skrift og tale.
Sygedagpenge og Fleksjob Teamet består af en leder, to faglige konsulenter, flere arbejdsmarkedskonsulenter og ydelsesmedarbejdere, samlet ca. 25 i alt. Vi arbejder med følgende målgrupper: Sygedagpenge, jobafklaringsforløb, revalidering, ledighedsydelse og fleksjob.
Vi er indstillet på, at der vil være en individuel tilpasset on-boardingproces.
Om jobbetHovedopgaven vil være sagsbehandling, men du får samtidig mulighed for at varetage en aktiv og anderledes rolle i Jobcenter Lollands fastholdelsesstrategi, hvor tilknytningen til arbejdspladsen og fastholdelse i ansættelsesforholdet er en væsentlig del, hvorfor din opsøgende rolle i forhold til virksomhederne, der har den udenlandske arbejdskraft, vil være en naturlig del af opgaveløsningen.
Ovenstående er vores primære strategi, men vi har samtidig også et særligt fokus på vores måltal som lovgivningen foreskriver. Dette ser du som en spændende udfordring og som en mulighed for skabe et helt individuelt tilrettelagt forløb i samarbejde med den sygemeldte og virksomheden hvor den sygemeldte er ansat
Stillingen indebærer samtidig, at der kan være tolkeopgaver mv. hos vores ydelsesmedarbejdere
Du kommer til at lykkes i stillingen, hvis du:- Mestrer kommunikation såvel mundtligt som skriftligt både på polsk og dansk, men også gerne andre sprogkompetencer.
- Er indstillet på at lære nyt, herunder relevant lovgivning, it-systemer mv. i forhold til opgavevaretagelsen.
- Har gode samarbejdsevner, er målrettet, resultat- og handlingsorienteret og i besiddelse af stor robusthed, hvilket er et krav i myndighedsrollen og du vil opleve høje følelsesmæssige krav i sagsbehandlingen.
- Arbejder struktureret og er i stand til at prioritere og overholde stramme deadlines.
- Arbejder professionelt, er åben, nysgerrig og reflekterende - god til at dele viden og idéer.
- Har kørekort til bil.
- Du har evnen og viljen til at bidrage, både hvad angår den fag-faglige del men også i høj grad hvad angår kulturen og arbejdsmiljøet og er derfor i besiddelse af et værdisæt med fokus på åbenhed og tillid.
- Du er socialrådgiver, kontoruddannet eller har anden relevant erfaring inden for området, der har givet dig erfaring i at arbejde med relationer til andre mennesker.
- Det er væsentligt, at andre oplever dig som tillidsvækkende, inspirerende og givende at arbejde sammen med og én som generelt giver mere, end du tager.
- At du har flair, interesse og forståelse for at kunne arbejde i vores digitale løsninger. Vores primære digitale platform er Fasit, som er et sagsstyrringssystem.
En arbejdsplads, hvor du kan bidrage med dine kompetencer og idéer til at arbejde målrettet med begrebet "fastholdelse på arbejdsmarkedet", fordi du tror på, at dét at have et arbejde bidrager til hurtigere at genindtræde på arbejdsmarkedet på trods af helbredsmæssige udfordringer.
Du søger afvekslende og udfordrende arbejdsopgaver med det overordnede formål at have fokus på progression i forhold til arbejdsmarkedet, samt et arbejdsmiljø som summer af travlhed, med en anerkendende og coachende tilgang.
Vi tilbyderEt selvstændigt tilrettelæggende job i et team af engagerede kolleger, hvor borgeren er i centrum, og hvor udvikling og læring af vores arbejde med at motivere og inspirere er prioriteret.
Vores adfærd er værdibaseret ud fra organisationsværdierne: tillid, åbenhed, fairness og kompetence.
Der er mulighed for at arbejde hjemmefra, hvor du vil blive tildelt it-udstyr til dette, og du vil indgå i kommunens flekstidsordning.
Anerkendelse fra ledelsen, som er indstillet på at prøve nye ting af, når det giver mening for borgeren og organisationen, er også en del af tilbuddet.
Løn- og ansættelsesvilkårLøn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
Vil du vide mere? Så kontakt Teamleder Amy Jensen på tlf. 51 77 97 80.
AnsøgningsprocesAnsøgningsfristen er søndag den 15. december 2024.
Vi vil løbende indkalde relevante ansøgere til samtale, hvor vi vurderer om det er relevant, at du går videre til en evt. anden samtale og en case.
Ansættelse snarest muligt og efter aftale.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=5540ae32)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lolland Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Lolland Kommune - Sygedagpenge og Fleksjob, Jernbanegade, 4930 Maribo
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153809