Bliv fagkoordinator i Center for Social Service og styrk sagsbehandlingen i Lolland Kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at styrke kvaliteten af sagsbehandlingen, understøtte medarbejderne og skabe de bedste rammer for borgerne i vores kommune? Har du solid erfaring og et stærkt fagligt fundament inden for såvel myndighedsområdet som socialområdet - så er stillingen som fagkoordinator måske noget for dig! 

Går du med ønsket om at udvikle dig i forhold til faglig ledelse – så skal du søge stillingen og blive vores nye fagkoordinator 

Om jobbet

Stillingen som fagkoordinator er en nyoprettet stilling på 37 timer pr. uge, som ønskes besat pr. 1. februar 2025. Grundet tiltagende opgaver og stor kompleksitet i sagsbehandlingen, er der behov for at optimere og sikre mere og målrettet faglig ledelse i vores teams/center. Du vil være med til at sikre, at vi opretholder en høj kvalitet i sagsbehandlingen, samt at medarbejderne får den nødvendige faglige sparring og støtte til at håndtere komplekse sager og opgaver.

Som fagkoordinator i Center for Social Service har du i tæt samarbejde med fagkoordinatorkollega og leder ansvaret for at koordinere den faglige ledelse og udvikling, herunder tage beslutninger om hvordan der prioriteres i forhold til opgaver og ressourcer. Du skal ligeledes være med til at skabe sammenhæng i opgaverne i centret, på tværs af organisationen, og være rollemodel for det gode samarbejde. Det er vigtigt, du har lyst til at arbejde med faglig udvikling og skabe rammer for refleksion med henblik på at støtte medarbejdernes udvikling. Du skal trives med at arbejde vedholdende og struktureret, understøtte kerneopgaven og have et godt blik for effektive arbejdsgange.

Du bliver fagkoordinator for området med fysiske- og psykiske udviklingshandicap og vil, i samarbejde med den anden fagkoordinator, også indgå i den faglige koordination i de øvrige teams samt de tværgående teams.  

Hvem er vi

Center for Social Service er en del af Sektor for Social, Psykiatri og Handicap. Vi er tværfagligt sammensat og består af to myndighedsteams, et konsulentteam og et administrativt team.  

Center for Social Service behandler sager efter servicelovens § 82, § 84, § 85, § 96, § 100, § 101, §102, § 103, § 104, §107, § 108, § 109, § 110, ABL §105/SEL § 85, samarbejde omkring overdragelse fra børneområdet, bevilling i Særlig Tilrettelagt Ungdomsuddannelse, mellemkommunal refusion mv.

Opgaverne i centret er mangeartede, spænder bredt og består bl.a. i at foretage udredning, træffe afgørelser og iværksætte indsatser i samarbejde med borgeren og med udgangspunkt i dennes ønsker. Af øvrige opgaver kan nævnes udarbejdelse af handleplaner, koordinering, opfølgning på bevilgede indsatser, indgåelse af kontrakter, klagesagsbehandling og meget mere.  

  • Vi anvender KMD Nexus som dokumentationsredskab og arbejder efter VUM 2.0 og BIT modellen. 
  • Vi arbejder helheds- og løsningsorienteret med fokus på rehabilitering, inddragelse af borgerens motivation, individuelle behov og retssikkerhed.
  • Vi vægter faglig sparring, dialog og samarbejde højt for at sikre de bedst mulige løsninger til borgerne.
  • Vi er et travlt center med mangeartede og komplekse opgaver, stort engagement, ansvarsfølelse for den samlede opgaveløsning, kollegialt samvær, en god omgangstone og godt humør.

Arbejdet udføres med udgangspunkt i Lolland Kommunes værdigrundlag, lovgivning og det politisk vedtagne serviceniveau.  

Arbejdspladsen er beliggende i Maribo tæt på motorvej og med en smuk udsigt til Maribo søerne.  

Stillingen kræver stort overblik og struktur i opgaveløsningen.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:
  • Faglig sparring og vejledning af kolleger i komplekse sager og sagsbehandling.
  • Bidrage til udvikling og implementering af faglige retningslinjer og procedurer mv.
  • Sikre kontinuerlig kompetenceudvikling og vidensdeling i teamet.
  • Være med til at udvikle og sikre høj kvalitet i sagsbehandlingen i tæt samarbejde med fagkoordinatorkollega og ledelsen.
  • Sikre det gode tværgående samarbejde såvel internt som eksternt.
  • Planlægge og afholde faglig sparring, samarbejdsmøder mv – herunder udarbejde dagsordener, referater og være mødeleder.
  • Deltage i møder/besøg som kræver involvering af faglig koordinator.
  • Understøtte og deltage i tværfaglige samarbejder og optimering af socialområdet.
  • Være stedfortræder i leders fravær, efter aftale.
Faglige og personlige kompetencer

Vi lægger vægt på:  

  • Relevant mellemlang videregående uddannelse og erfaring fra myndighed og socialområdet 
  • Du har stærke kommunikative evner, både i tale og på skrift. 
  • Du er struktureret og løsningsorienteret. 
  • Du kan prioritere dine opgaver i en travl hverdag. 
  • Du er selvstændig og alligevel i stand til at være loyal overfor beslutninger.
  • Du er lyttende og inddrager denne egenskab i dialogen med medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • Du er tydelig i din kommunikation og i stand til at formidle dit budskab på en ordentlig måde både skriftligt og mundtligt.
  • Du kan nytænke, udvikle, arbejde med processer og sikre implementering af nye tiltag.
  • Du ser samarbejde som en fordel, kan skabe relationer på tværs af fagligheder og sektorer og kan samarbejde tværfagligt.
  • Du ser forskellighed som en styrke både for borgerens forløb, på arbejdspladsen og i organisationen.
  • Du har en positiv tilgang til skiftende og mangeartede opgaver samt interesse i faglig udvikling.
  • Du bidrager til et godt arbejdsmiljø.
  • Du har kørekort til bil. 
Vi tilbyder:
  • En spændende og udfordrende stilling med stort fagligt ansvar og indflydelse.
  • En arbejdsplads ved Sundhedscentret i Maribo.
  • Et spændende job med dygtige og engagerede kollegaer.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
  • En arbejdsplads hvor trivsel og arbejdsglæde er i fokus.
  • Mulighed for hjemmearbejde. 
  • En ledelse der lægger vægt på dialog, anerkendelse og tillid.
  • En spændende, travl og udfordrende arbejdsplads, hvor en positiv indstilling vægtes højt.
  • En fleksibel arbejdsplads, hvor du er selvtilrettelæggende under hensyntagen til opgaveløsningen.

Du kan læse mere om stillingen i job- og personprofilen for fagkoordinator (Indsæt link til job- og personprofilen)

Lyder det som noget for dig? 

Så send din ansøgning allerede i dag, og bliv en del af vores center 

Ansøgningsfristen er onsdag den 27. november 2024. 

Første samtaler forventes afholdt i uge 49. 

Anden samtaler i uge 50.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Center for Social Service Ann Borggaard på telefon 24 60 53 28 eller Fagkoordinator, Birgitte Egeberg på telefon 24 92 86 80 eller på mail: bireg@lolland.dk

Løn og ansættelsesforhold

Løn efter gældende overenskomst, og aftales med forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse skal straffeattest og gyldigt kørekort fremvises. 

Vi ser frem til at modtage din ansøgning. 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ee4b722d)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lolland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lolland Kommune - Visitation, Søndre Boulevard, 4930 Maribo

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6146514

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet