Bliv lønkonsulent i Lolland Kommune - supportér personaleadministration og lønsagsbehandling i et udviklingsorienteret team

dato

Kan du levere en serviceorienteret og imødekommende support til vores medarbejdere og ledere indenfor løn- og personaleadministration? Så er du måske vores nye lønkonsulent.

Sektoren for HR og IT

Sektoren for HR og IT omfatter ca. 50 medarbejdere og er organiseret med en sektorchef og 4 teamledere, som har ansvaret for sektorens 6 teams. Sektoren varetager opgaver indenfor alle aspekter af HR og IT, dvs. løn, jura, arbejdsmiljø, ledelses- og medarbejderudvikling koblet med digitalisering, IT-infrastruktur, IT-service, effektivisering og sammenhængen mellem disse på tværs af hele Lolland Kommune.

Din hverdag

Du vil få ansættelse i HR-Løn, hvor du vil supplere de øvrige 6 lønkonsulenter. Arbejdet som lønkonsulent indeholder mange alsidige opgaver indenfor personaleadministration og lønsagsbehandling. Opgaverne indeholder bl.a.:

  • Lønindberetning og lønberegning
  • Udarbejdelse af ansættelsesbreve, ændringsskrivelser mv.
  • Indhentning af refusioner ved sygdom, barsel, fleksjob mv.
  • Afstemninger
  • Rådgivning og support til kommunens ledere og medarbejdere
Du får tildelt dit eget personaleområde, hvor du skal have kendskab til og omsætte personalegruppernes overenskomster herunder løntrin, pensionssatser, barsels- og ferieregler m.m. til lønsystemet.

I perioder skal du kunne bevare et skarpt fokus og kunne holde hovedet koldt under pres, da der er månedlige deadlines, hvor du skal nå i mål med dine opgaver.

I Lolland Kommune har vi KMD OPUS som løn- og personale system. Det vil derfor være en klar fordel, hvis du har erfaring med dette system, men er ikke et krav, da vi sørger for en god oplæring i både system og arbejdsgange.

Vi kan tilbyde dig
  • Udviklende og spændende opgaver
  • Gode muligheder for faglig udvikling gennem både opgaver, netværk og efteruddannelse
  • En fleksibel og familievenlig arbejdsplads, som samtidig stiller krav til opgaveløsningen hos dig og dine kolleger
  • Kompetente og søde kolleger i et uformelt arbejdsmiljø
  • En afdeling, hvor vi hele tiden arbejder udviklingsorienteret
Vi har teammøde hver 14. dag, og vi er gode til at sparre med hinanden, hvis en af os sidder med en problemstilling eller en faglig udfordring.

Om dig

  • Du kommunikerer tydeligt i skrift og tale
  • Du kan levere digital service og guide kommunens ledere i brugen af vores selvhjælpsløsninger
  • Du er udviklingsorienteret og har blik for effektiviseringsprocesser - også af din egen funktion og arbejdsgange
  • Du bidrager med innovative løsningsforslag på opgaver indenfor teamets opgaveportefølje
  • Du besidder overblik, har helhedsforståelse og forstår den organisation, du er en del af
  • Du er fleksibel ift. ændringer i arbejdsopgaver
  • Du er en teamspiller og bidrager positivt til et godt arbejdsmiljø

Vi forestiller os at du
  • Har praktisk erfaring med løn- og personaleområdet, men er ikke et krav
  • Har erfaring i fortolkning af overenskomster og arbejdstidsregler, eller være indstillet på at sætte dig ind i dette
  • Har færdigheder indenfor brugen af Excel
  • Er kontoruddannet eller tilsvarende administrativt uddannet
  • Har et positivt og engageret ’drive’
  • Bidrager til vores servicekultur
  • Trives med deadlines og – af og til – hektiske arbejdsdage
  • Arbejder struktureret og har overblik

Ansøgningsproces

Ansøgningsfristen er d. 7. december 2025. Ansættelsessamtaler forventes gennemført d. 10. december 2025.

Løn og ansættelsesforhold

Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Stillingen er på fuldtid med tiltrædelse pr. 1. februar 2026 eller snarest derefter.

Der indhentes straffeattest på den person, der tilbydes stillingen.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Sektorchef Signe Riise-Knudsen tlf. 2857 0654 eller lønkonsulent Jeanett Jørgensen tlf. 5467 6813.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lolland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

HR-Løn, Rådhuset, 4930 Maribo

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/39229501-3c7d-4378-a25f-952f4e31ce20

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet