Bliv økonomikonsulent i Lolland Kommune med ansvar for budget og regnskab

dato

Lolland Kommune søger en økonomikonsulent, der får en central rolle i budget og regnskab. Er det dig?

Vi lægger stor vægt på en åben og nysgerrig tilgang til opgaveløsning og søger en kandidat, der har forståelse for de økonomiske udfordringer, som Lolland Kommune står overfor. Erfaring fra arbejde i en kommune, revision eller som konsulent inden for økonomi er en fordel, men den rette motivation og interesse for økonomistyring vægtes højere end en specifik uddannelse eller erfaring.

Som økonomikonsulent vil du:

  • Være sparringspartner for ledere og politiske beslutningstagere
  • Varetage budgetopfølgning og understøtte den daglige økonomiske styring i en kommune med komplekse udfordringer
  • Udarbejde økonomiske analyser og bidrage til en effektiv udnyttelse af kommunens begrænsede ressourcer
  • Udforme skriftlige sagsfremstillinger, der sikrer gennemsigtighed i de økonomiske beslutninger
  • Arbejde i en politisk organisation, hvor økonomistyring spiller en central rolle

Vi leder efter en kandidat, der:
  • Har en åben og imødekommende tilgang
  • Har gode relationelle kompetencer og trives med samarbejde og problemløsning – men som også kan udfordre samarbejdspartnere, når det er nødvendigt
  • Bidrager til et positivt og udviklende arbejdsmiljø
  • Har forståelse for økonomiske problemstillinger og evner at forvalte begrænsede ressourcer effektivt
  • Er nysgerrig og engageret i udviklingen af økonomistyring og procesforbedringer
  • Er omstillingsparat og kan tilpasse sig nye arbejdsmetoder og krav
  • Har forståelse for den faglige styring i kommunale fagområder
  • Har erfaring fra kommune, revision eller som økonomikonsulent i øvrigt
  • Har stærke kompetencer inden for ét af de centrale økonomiområder og motivation for at udvikle sig inden for de øvrige
  • Har stærke analytiske kompetencer – dette vil være et stort plus

Vi tilbyder
  • En stilling i Team Budget og Regnskab, som er en del af Lolland Kommunes centrale økonomifunktion. Stillingen har i starten primært fokus på Sektor for Ejendomme og Faciliteter, men du vil også få opgaver i forhold til sektorer
  • Oplæring af den nuværende økonomikonsulent, som har sagt ja til nye udfordringer i et andet team i Økonomi
  • Et team bestående af syv økonomikonsulenter, en faglig koordinator og en souschef
  • En rolle med stort ansvar for kommunens økonomistyring, hvor strategiske og skarpe prioriteringer er nødvendige
  • Et arbejdsmiljø, hvor du bliver en nøgleperson i kommunens økonomiske beslutningsprocesser
  • Løbende kompetenceudvikling og mulighed for faglig vækst
  • Et tæt samarbejde med dygtige og engagerede kolleger

Løn og ansættelsesvilkår

Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Dit arbejdssted vil være Rådhuset i Maribo. Vi er centralt beliggende lige ved stationen.

Der vil være mulighed for hjemmearbejde op til to gange om ugen.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Jørgen Steen Nielsen på tlf +45 54 67 67 51.

Ansættelsesprocessen

Ansøgningsfristen er torsdag den 12. juni 2025.

Første samtale er onsdag den 18. juni eller fredag den 20. juni. Anden samtale er torsdag den 26. juni.

Opstart pr. 1. august 2025.

Vi glæder os til at høre fra dig!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lolland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Team Budget og Regnskab, Jernbanegade, 4930 Maribo

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7fdf9ef8-1263-4602-87a9-d1dfaa390215

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet