Stormarkskolen søger en engageret og kompetent dansklærer til indskolingen.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en engageret og samarbejdsorienteret dansklærer? Så har Stormarkskolen en spændende stilling til dig i indskolingen! 

Er du færdig med læreruddannelsen til vinter, så søg gerne, da vi arbejder løsningsorienteret, og er fleksible i udarbejdelsen af et skema til dig, der harmonerer med dit studie. Du vil overtage et eksisterende skema. 

Om Stormarkskolen - Sammen løfter vi trivsels- og undervisningsopgaven

På Stormarkskolen er vi meget opmærksomme på den enkeltes trivsel. Den gode trivsel er vejen til den gode undervisning og den starter hos dig og dine kommende kolleger. Den gode trivsel understøtter vi på skolen, med bl.a. forskellige arrangementer, hvor sammenhold, trivsel og fællesskab er et omdrejningspunkt. Vi tilbyder personlig udvikling, som passer ind i skolens kontekst, ligesom vi vægter, at den enkelte føler ejerskab til sit arbejde og arbejdsplads.

Teamsamarbejde er et omdrejningspunkt for skolen og prioriteres højt i forhold til, at vi sammen kan lykkes med den gode læringsproces.

Stormarkafdelingen har elever fra 0. til 9.årgang fordelt på 1, 2 og 3 spor. Vi har pt. ca. 530 elever og en SFO med 165 elever.

En skole i bevægelse - Med fokus på trivsel, udvikling og læring

Stormarkskolens motto er, at børn, unge og voksne går glade og smilende til og fra skole. Stormarkskolen har fokus på udvikling og læring gennem medarbejdernes høje faglighed. Vi tager udgangspunkt i den enkelte i fællesskabet. Vi ønsker, eleverne skal blive så dygtige som muligt i et trygt fællesskab, hvor vi anerkender hinandens forskelligheder og evner. Stormarkskolen skaber gode vilkår og betingelser for udvikling fagligt såvel som socialt.

Vi har et sundt og konstruktivt forældresamarbejde og en høj grad af elevinvolvering. Som del af en foranderlig verden vægter vi dynamik og udfoldelse på både elevniveau og medarbejderniveau. Vi inddrager bevægelse i undervisningen, da der er evidens for, at leg og bevægelse skaber et positivt livssyn og stimulerer evnen til læring. Vi prioriterer, at ledelse og medarbejdere hele tiden udvikler sig fagligt såvel som fagpersonligt.

Om dig 

Du evner at skabe gode relationer til eleverne, forældrene og dine kolleger, og du skal kunne se dig selv, som en del af et team, hvor man er sammen om at løfte trivsels- og undervisningsopgaven. Som kommende lærer på Stormarkskolen bliver du en del af skolens stærke netværk, hvor du er en vigtig sparringspartner for kolleger og ledelse. Vi ser gerne, at du som medarbejder er engageret, innovativ og relationsstærk.

Du mestrer målstyret læring, og du har fokus på elevernes trivsel og udvikling. Du ser muligheder frem for begrænsninger, og du ønsker at sikre et inkluderende læringsmiljø. Desuden passer du ind i faglige fællesskaber, som er kendetegnet ved anerkendelse og høj grad af motivation. Vi er kendetegnet ved en høj faglighed. 

Som vores kommende medarbejder og kollega forventer vi, at:
  • Du har læreruddannelsen
  • Du har linjefag i Tysk eller - eller kompetence svarende til linjefaget
  • Du kan danne gode relationer for et trygt arbejdsmiljø
  • Du har en positiv tilgang til mødet med elever, forældre, kollegaer og øvrige samarbejdspartnere
  • Du er innovativ samt iderig, og ønsker at være med til at udvikle undervisning, videndeling og teamsamarbejde
  • Du kan holde fokus på kerneopgaven i en hverdag med mange omvæltninger og udfordringer
Om dig 

Du evner at skabe gode relationer til eleverne, forældrene og dine kolleger, og du skal kunne se dig selv som en del af et team, hvor man er sammen om at løfte trivsels- og undervisningsopgaven. Som kommende lærer på Stormarkskolen bliver du en del af skolens stærke netværk, hvor du er en vigtig sparringspartner for kolleger og ledelse. Vi ser gerne, at du som medarbejder er engageret, innovativ og relationsstærk. 

Du mestrer målstyret læring, og du har fokus på elevernes trivsel og udvikling. Du ser muligheder frem for begrænsninger, og du ønsker at sikre et inkluderende læringsmiljø. Desuden passer du ind i faglige fællesskaber, som er kendetegnet ved anerkendelse og høj grad af motivation. Vi er kendetegnet ved en høj faglighed. 

Som vores kommende medarbejder og kollega forventer vi, at:
  • Du har læreruddannelsen
  • Du har linjefag i dansk
  • Du kan danne gode relationer for et trygt arbejdsmiljø
  • Du har en positiv tilgang til mødet med elever, forældre, kollegaer og øvrige samarbejdspartnere
  • Du er innovativ samt iderig, og ønsker at være med til at udvikle undervisning, videndeling og teamsamarbejde
  • Du kan holde fokus på kerneopgaven i en hverdag med mange omvæltninger og udfordringer
Vi tilbyder:
  • Et godt arbejdsmiljø med gode arbejdsbetingelser og imødekommende kolleger
  • I det kommende skoleår arbejder vi målrettet med styrkelsen af det professionelle teamsamarbejde (PLF)
  • Fleksible arbejdstider og gode muligheder for tilrettelæggelse af egen tid
    Vi har en fast tilstedeværelse om onsdagen til kl. 16, øvrige dage planlægger den enkelte selv sin tilstedeværelse ud fra sine undervisningsopgaver og kan selv placere den på eller uden for skolen.
  • Gode og engagerede kolleger, som vægter god trivsel og læring
  • Godt og stærkt vejlederkorps, der giver sparring på eksempelvis faglig udvikling, bevægelse i undervisningen eller elevinddragelse
  • Positive og mangfoldige børn og unge, som stiller krav om udfordringer
  • Insisterende og nærværende ledelse, som I kan sparre med
  • Derudover tilbyder vi en skole med nyere lærerarbejdspladser, udendørs læringsrum samt et nyere læringscenter
Værdier

Stormarkskolens grundværdier, der afspejles i personalets adfærd, er:

  • Åbenhed - vi siger tingene højt
  • Tillid - vi stoler på hinanden
  • Nysgerrighed - vi har lyst til at lære og blive klogere på hinanden og omverdenen.

Vi arbejder ud fra pædagogiske principper i samråd og samarbejde med vores læringscenter, som består af faglige vejledere, praksisvejledere, LKT-personale og andre ressourcepersoner.

Som nyansat tilknyttes du en mentor

Din mentor understøtter dig i at komme bedst muligt ind i jobbet, opgaverne og kulturen. Med din mentor kan du dele erfaringer, få råd og vejledning og vende ideer og udfordringer.

Yderligere oplysninger

Du er velkommen til at kontakte skoleleder Thomas Gustafsen på tlf.: 30 69 68 31 eller indskolingsleder Lene Elise Andersen 24 22 35 11. 

Vi ser gerne at du kommer på besøg. 

Løn og ansættelsesvilkår

Det skal bemærkes, at der ved ansættelse vil blive indhentet straffe- og børneattest for de personer, der tilbydes ansættelse.

Vi giver nyuddannede lærere to ekstra løntrin, de første fire år, og derudover tilbyder vi alle lærere fleksibel arbejdstid, hvor der som udgangspunkt er tilstedeværelse til undervisning, tilsyn og team- og personalemøder, mens placering af den individuelle forberedelse er op til den enkelte medarbejder. 

Vi ønsker at hjælpe nyuddannede lærere med at komme godt fra start og støtter derfor med et eksternt mentorforløb, som kobler teori og praksis. Mentorforløbet indeholder tre workshops, fem coachingtimer med mentor, samt mulighed for netværk med andre nyuddannede lærere.

Ansøgningsproces

Ansøgningsfristen er søndag den 20. august 2023. 

Ansættelsessamtaler vil finde sted tirsdag den 23. august. Du kan søge stillingen online via linket nederst på siden.

Tiltrædelse den 1. oktober 2023.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning! 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=dce5b82a)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lolland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lolland Kommune - Stormarkskolen, Jernbanegade, 4930 Maribo

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=dce5b82a&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880751

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet