Vil du være med til at styre økonomien i det specialiserede socialområde i Lolland Kommune?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af hjertet i den centrale økonomifunktion i Lolland Kommune? Har du erfaring med kommunal økonomistyring i en central økonomifunktion eller brænder du efter at lære det? Så har vi stillingen til dig! 

Om jobbet

En af vores erfarne kollegaer er gået på pension, og nu mangler vi en økonomikonsulent til styring af det specialiserede socialområde. Vi har brug for dig, til at være med til at sikre og udvikle kommunens økonomistyring på dette område, som alle landets kommuner har udfordringer med at styre.

Sammen med en anden økonomikonsulent vil du få opgaver i forhold til budget, budgetopfølgninger og regnskab, foruden den løbende økonomistyring af det specialiserede socialområde og sagsfremstillinger til økonomisager. Du vil også komme til at arbejde med bl.a. takstberegninger, statistikker, afregning i forhold til andre kommuner og egne borgere, mv. Hvis du har viden og interesse for et andet område af den kommunale drift, så kan vi også bringe dette i spil, idet vi forsøger at undgå, at økonomikonsulenterne kommer til at varetage et område alene.

Du får en vigtig rolle som både konsulent for og kontrollant i forhold til fagsektoren. Du skal således både vejlede lederne på området, men samtidig udfordre dem i forhold til deres forventninger og i forhold til styringen af området.

Om dig

For at få succes i stillingen er det afgørende, at du har god talforståelse. Men der er også meget skriftlighed i stillingen, idet du bl.a. skal udarbejde budgetbemærkninger og sagsfremstillinger til fagudvalgene. Det er derfor vigtigt, at du kan skrive på en sådan måde, at de økonomiske problemstillinger bliver forståelige, selv om modtagerne ikke har økonomifaglig baggrund.

Du er god til at bruge Excel, mens kendskab til KMD Opus, Børn og Voksen, Nexus, DSS og MFR vil være en fordel, da du kommer til at bruge disse systemer.

Du er kvalitetsbevidst og tager ansvar for at overholde deadlines, idet budgetopfølgninger, mv. indgår i kommunens samlede afrapportering, som skal forelægges til de aftalte møder i Direktionen og fagudvalgene. Opgaveudførslen sker i tæt samarbejde med andre økonomikonsulenter i teamet, men også i tæt samarbejde med visitatorer og ledere i fagsektoren. Det er derfor vigtigt, at du er god til at opbygge gode relationer. 

Hvis du har interesse for brug af data til styring, eksempelvis i form af FLIS, så er det et plus, idet du har mulighed for at komme til at arbejde med dette. Det vil også være stort plus, hvis du er analytisk, og kan gennemføre økonomiske analyser.

Du medvirker til et godt kollegialt samarbejde. Da dine hovedopgaver til en vis grad bliver selvstændige, så er det vigtigt, at du også kan arbejde selvstændigt og efter deadlines. Du er klar til at hjælpe dine kollegaer, når der er behov for det, men kan til gengæld også forvente, at de andre støtter dig, når du har behov for det.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være en kontoruddannelse i en kommune eller i det private med fokus på økonomistyring. Den kan også være en relevant akademi- eller universitetsuddannelse. Både erfarne og nyuddannede opfordres til at søge.

Om sektoren

Økonomi, Kultur og Fritid omfatter Lolland Kommunes centrale økonomifunktion samt Bibliotek, Borgerservice, Lolland Musikskole og Nakskov Idrætscenter foruden Kultur og Fritidssekretariatet. Økonomifunktionen består af fire teams: Team Budget og Regnskab, Økonomisk Sekretariat, Økonomiservice samt Udbud og Indkøb. Økonomifunktionen har kontorer i Jernbanegade 7, som er beliggende lige ved siden af stationen i Maribo.

Hos os bliver du en del af en arbejdsplads, der prioriterer samarbejde højt. Selvom du løser dine opgaver selvstændigt, er der altid mulighed for sparring med dine dygtige kollegaer. Du indgår i et team bestående af otte dedikerede medarbejdere og med direkte reference til Souschefen. Hos os får du frihed under ansvar og god mulighed for at planlægge din egen tid. Derfor tilbyder vi f.eks. mulighed for faste hjemmearbejdsdage. Vi prioriterer kompetenceudvikling højt, og investerer gerne i din faglige udvikling.

Kvalitet og effektivitet i den økonomiske styring

Vi er i gang med et generationsskifte og en opkvalificering af Lolland Kommunes centrale økonomi- og udbudsafdeling, og søger derfor flere medarbejdere. Denne stilling er som økonomikonsulent i Budget og Regnskab i Sektor for Økonomi, Kultur og Fritid.

Team Budget og Regnskab består af 8 dygtige og erfarne økonomikonsulenter, og ledes af sektorens souschef. Teamet understøtter bl.a. sektorerne i forbindelse med: 

  • Løbende økonomistyring
  • Budgetlægning
  • Budgetopfølgninger til fagudvalg og ledelse
  • Udarbejdelse af regnskaber
  • Udarbejdelse af bemærkninger til budget, budgetopfølgning og regnskab
  • Rådgivning og sparring
  • Månedlig udarbejdelse af "Mit Forventede Regnskab"
  • Analyser og rådgivning ift. økonomiske problemstillinger 
  • Samarbejde med revisionen
  • Indberetninger til statslige myndigheder ift. støtteordninger, statistikker og kontrol 
  • Sagsfremstillinger til politiske udvalg
Lyder stillingen som noget for dig?

Hvis du drømmer om at blive en del af vores team, skal du sende din ansøgning senest søndag den 18. august 2024. 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Jørgen Steen Nielsen på tlf. 21 55 29 81. 

Samtaler afholdes i uge 35. 

Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse. 

Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller snarest derefter. 

Vi glæder os til at høre fra dig!


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=34744145)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lolland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lolland Kommune - Budget og regnskab, Jernbanegade, 4930 Maribo

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6085064

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet